Copyright © 2022 Allthegoodies.com
Vektøyets hovedmeny består av ti moduler. Hver modul inneholder en rekke tema som
igjen inneholder relevant teori og aktuelle sjekklister. Sjekklistene belyser alle sider vi
mener bør kartlegges i en helhetlig analyse av selskapet.
Ved første gangs bruk, anbefales følgende gjennomgang:
•
Plasser deg selv i sentrum av modellen og se 360 grader rundt deg. Start så med
Ideen/Oppdraget i toppen av modellen.
•
Gjennomfør så en analyse av økonomi, marked/konkurranse og egen kompetanse og
organisering
•
Kartlegg så selskapets primæraktiviteter; produksjon, markedsføring og salg
•
Med bakgrunn i den kunnskap som så er opparbeidet, gjennomføres den strategiske
analysen av selskapet
•
Denne munner ut i selskapets strategiske program
•
Som benyttes til å utarbeide konkrete handlingsplaner..
•
og gjennomføre strategien
Klikk på hver av modulene for å få frem de tema som inngår.