STRATEGISK AGENDA
Copyright © 2022 Allthegoodies.com
Underveis i de ulike emnene under PRODUKTER har vi avsluttet med boksen “TIL STRATEGISK
AGENDA” og bedt om en kartlegging av status innen emnet. Dette baseres seg på innsamlet
informasjon på ulike skjema og har resultert i en kortfattet oversikt over hvor virksomheten står.
Her samler vi sammen alle disse konklusjonene. De som hadde “Grønt lys” gjøres ikke mer med nå,
de som har rødt og gult lys må tas tak i og komme på den strategiske ddagsorden innen Salg for
virksomheten. Dette er illustrert i figuren under
TIL STRATEGISK AGENDA
Er det noe i hvert av temaene i denne
modulen som må endres eller gripes tak i,
har man oversikt over alle produktene og
produksjonskostnadene, produktutvikling,
leverandører, logistikk osv.
Har man ved denne gjennomgangen
oppdaget mangler? Bruk verktøyene under
hvert deltema til å fylle inn elementer som
må på den strategiske dagsorden og som
må gjøres noe med
Rent praktisk henter vi nå eventuelle
elementer til strategisk agenda fra hver av
deltemaene og legger de inn i en samlet
oversikt her.
Alt som skal på strategisk dagsorden fra hvert tema under Produksjon samles inn her som illustrert i
figuren under. Benytter så dette materiellet til å bygge opp den strategiske dagsorden for
hovedtemaet PRODUKSJON.
I denne prosessen kan man plukke de viktigste elementene fra hvert av deltemaene først og legge
øverst på listen, deretter de som ikke må prioriteres med en gang osv. Vi har dermed en prosess for
å samle, sorterer og rangerer den strategiske dagsorden for alt som har med PRODUKSJON å gjøre.
Output fra prosessen er en rangert strategisk agenda for hovedtema PRODUKSJON. Denne vil
senere benyttes i den helhetlige strategiske analysen for virksomheten (se illustrasjonen under)