STRATEGISK AGENDA - Produksjon Virksomhetens produkter Leverandører Produksjonsfaktorer Produksjonsprosessen Produksjonskostnader Produktutvikling/design HMS og Kvalitet Logistikk Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Alle elementer som skal på den strategiske dagsorden fra hvert av delemnene kopieres inn her. Deretter sorteres og rangeres de, slik at de som er viktigst å gjøre noe med ligger øverst på listen STRATEGISK AGENDA - Organisering/kompetanse Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Alle elementer som skal på den strategiske dagsorden fra hvert av delemnene kopieres inn her. Deretter sorteres og rangeres de, slik at de som er viktigst å gjøre noe med ligger øverst på listen Eiere og selskapsform Styrende organer Organisering av virksomhet Intern kommunikasjon Kompetanse/rekruttering Digitalisering Samarbeidspartnere Nettverk og klynger SAMLET STRATEGISK AGENDA  Strategisk agenda fra hvert av hovedtemaene (bortsett fra Strategi og Presentasjon av virksomheten hentes nå inn her og inngår i den Samlede strategiske agenda. Den fullstendeige listen sorteres. De viktigste elementene - de som det er nødvendig å ta tak i først - legges øverst. Dette er en prioritering som må gjøres av virksomhetens ledelse i fellesskap.  Det er mulig at flere elementer fra de ulike hovedemnene kan henge sammen eller påvirke hverandre. Oversikten her skal gi brukerne mulighet til å oppdage disse og koordinere sammenhenger. Hva avhenger av hverandre og må gjøres i en bestemt rekkefølge? Hva kan gjøre samtidig i samme prosess?  Den rangerte oversikten kan være tidkrevende å få på plas, men helt sentral i strategiarbeidet. STRATEGISK AGENDA - Markedføring/Komm. Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Alle elementer som skal på den strategiske dagsorden fra hvert av delemnene kopieres inn her. Deretter sorteres og rangeres de, slik at de som er viktigst å gjøre noe med ligger øverst på listen Deltema 1 Deltema 2 Deltema 3 Deltema 4 Deltema 5 Deltema 6 Deltema 7 Deltema 8 STRATEGISK AGENDA - Markedføring/Komm. Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Alle elementer som skal på den strategiske dagsorden fra hvert av delemnene kopieres inn her. Deretter sorteres og rangeres de, slik at de som er viktigst å gjøre noe med ligger øverst på listen Deltema 1 Deltema 2 Deltema 3 Deltema 4 Deltema 5 Deltema 6 Deltema 7 Deltema 8 STRATEGISK AGENDA - Markedføring/Komm. Deltema 1 Deltema 2 Deltema 3 Deltema 4 Deltema 5 Deltema 6 Deltema 7 Deltema 8 Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Alle elementer som skal på den strategiske dagsorden fra hvert av delemnene kopieres inn her. Deretter sorteres og rangeres de, slik at de som er viktigst å gjøre noe med ligger øverst på listen STRATEGISK AGENDA - Markedføring/Komm. Deltema 1 Deltema 2 Deltema 3 Deltema 4 Deltema 5 Deltema 6 Deltema 7 Deltema 8 Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Alle elementer som skal på den strategiske dagsorden fra hvert av delemnene kopieres inn her. Deretter sorteres og rangeres de, slik at de som er viktigst å gjøre noe med ligger øverst på listen STRATEGISK AGENDA - Markedføring/Komm. Deltema 1 Deltema 2 Deltema 3 Deltema 4 Deltema 5 Deltema 6 Deltema 7 Deltema 8 Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Elementer fra dette delemne som må på den strategiske dagsorden Alle elementer som skal på den strategiske dagsorden fra hvert av delemnene kopieres inn her. Deretter sorteres og rangeres de, slik at de som er viktigst å gjøre noe med ligger øverst på listen
STRATEGISK AGENDA
NAVIGASJON
SOSIAL
KONTAKT e: info@sw.no
Copyright © 2022 Allthegoodies.com
Underveis i de ulike emnene under PRODUKTER har vi avsluttet med boksen “TIL STRATEGISK AGENDA” og bedt om en kartlegging av status innen emnet. Dette baseres seg på innsamlet informasjon på ulike skjema og har resultert i en kortfattet oversikt over hvor virksomheten står. Her samler vi sammen alle disse konklusjonene. De som hadde “Grønt lys” gjøres ikke mer med nå, de som har rødt og gult lys må tas tak i og komme på den strategiske ddagsorden innen Salg for virksomheten. Dette er illustrert i figuren under
TIL STRATEGISK AGENDA Er det noe i hvert av temaene i denne modulen som må endres eller gripes tak i, har man oversikt over alle produktene og produksjonskostnadene, produktutvikling, leverandører, logistikk osv. Har man ved denne gjennomgangen oppdaget mangler? Bruk verktøyene under hvert deltema til å fylle inn elementer som må på den strategiske dagsorden og som må gjøres noe med Rent praktisk henter vi nå eventuelle elementer til strategisk agenda fra hver av deltemaene og legger de inn i en samlet oversikt her.
Alt som skal på strategisk dagsorden fra hvert tema under Produksjon samles inn her som illustrert i figuren under. Benytter så dette materiellet til å bygge opp den strategiske dagsorden for hovedtemaet PRODUKSJON.
I denne prosessen kan man plukke de viktigste elementene fra hvert av deltemaene først og legge øverst på listen, deretter de som ikke må prioriteres med en gang osv. Vi har dermed en prosess for å samle, sorterer og rangerer den strategiske dagsorden for alt som har med PRODUKSJON å gjøre. Output fra prosessen er en rangert strategisk agenda for hovedtema PRODUKSJON. Denne vil senere benyttes i den helhetlige strategiske analysen for virksomheten (se illustrasjonen under)
PRODUKSJON | STRATEGISK AGENDA