De fleste selskaper har utviklet en rekke brosjyrer i en eller annen form. Internett har fjernet mye av de papirbaserte, men det utvikles likevel mye materiell. For å kartlegges dette bør man lage en oversikt over virksomhetens viktigste informasjons- og presentasjonsmateriell. Bør så se kritisk på alt dette materiellet: Tilgjengelig materiell Hva finnes av presentasjoner, productsheets, brosjyrer, nettsted, flyers, interaktive nettannonser/banner-annonser, epost-baserte nyhetsbrev, nettkampanjer, microsites, facebook kampanjer og konkurranser Hva av nytt materiell må eventuelt utvikles? Er virksomheten under etablering må det vurderes hva som eventuelt skal utvikles. Skal man kun være tilgjengelig digitalt eller må det produseres noe fysisk? Finnes det materiell for enkeltprodukter eller er alt om hele virksomheten? Innhold og form Er alt materiellet basert på virksomhetens helhetlig designprofil (se forrige tema) Hva legges det mest vekt på i materiellet? Hvem internt i virksomheten er ansvarlig for materiellet Produksjon Hvor ofte utvikles/oppdateres materiellet? Lages materiellet internt eller produseres det av eksterne leverandører? Er markedet av eksterne leverandører kartlagt. Det finnes mange nye og gode tilbud som resultat av den stadige digitaliseringen? Tilgang Hvordan distribueres/spres materiellet? Trenger man alt man har idag eller er det noe som kan flyttes over til andre medier. Brukes resursene der de gir mest tilbake (Satt litt på spissen: Bør man istedenfor å trykke opp en ny brosjyre, sponse et par influensere for omtale og likevel oppnå mer oppmerksomhet) I hvor stor grad kan papirbasert materiell flyttes over til Internett og sosiale medier?
Informasjons og presentasjonsmateriell
NAVIGASJON
SOSIAL
KONTAKT e: info@sw.no
Copyright © 2022 Allthegoodies.com
TIL STRATEGISK AGENDA Har virksomheten det informasjons- og presentasjonsmateriellet som trengs eller kan mer flyttes over til digitale løsninger?
Bra på dette området.
Må følges opp. List opp og prioriter.
Mangler, må gjøres noe med straks. List opp og prioriter..
Denne avklaringen benyttes senere når strategisk agenda for hele Markedsføringsmodulen utarbeides og senere benyttes i virksomhetens helhetlige strategiprosess. Bruk kartleggingsverktøyet under.
KARTLEGGING - INFO- OG PRESENTASJONSMATERIELL Scan QR koden med din mobil eller trykk på linken under for å åpne kartleggingsverktøyet og fyll inn dette. Alle deltakere fyller ut hver sin, slik at ulike oppfatninger kan kartlegges. Bruk så dette arbeidet til å utarbeide strategisk agenda for dette emnet.
Alle verktøy og analysemodeller i dette verktøyet er tilgjengelig for abonnementer av denne tjenesten og kan lastes ned ved innlogging. For å tegne abonnement, trykk her for mer informasjon.
Eller fyll inn skjemaet under - resultatene samles i en Microsoft Forms løsning som nullstilles etter endt “runde” i Strategi360-rommet eller med aktuell kunde.
Strategi 360 krever større plass en en mobil på høykant. Snu mobilen horisontalt for tilgang